Tuesday, January 15, 2013

Bergendang bergendangggg

Assalamualaikum! 

This is my 1st post utk tahun 2013 ni. Wahhh! Hahahaa. Terasa nak post sebab ade la benda yg nk diluahkan. But not here. This post actually nak cerita pasal aku pergi Sarawak hari tu! Last 4 days. On 11th January. Time birthday Dato' Siti Nurhaliza tuuuuuuuu. #HappyBirthdaySitiNurhaliza. (hashtag ni menyebabkan ada my friends sendiri yg unfollow aku. Entah apa apa entah?)

Ok bila dah sampai kat hotel kat Bintulu tu, apa lagi, terus tido lah! Flight pukul 7.30 pagi kot! 4 pagi dah kena bangun tau tak? -_-




Makan on the 1st day tu untuk lunch dengan dinner makan dekat rumah kak Fazlin, anak uncle Fatah. Oh lupa, aku pergi Sarawak ni tujuan utama sebab nak mengantar untuk wedding kak Fazlin ni ler.  Sebabnya masa kak Fazlin punya wedding kt Sijangkang, kami semua tak dapat nak pergi sebab ade cousin punya wedding kt Johor tak silap. So cousin harus diutamakan! Hehee. So disebabkan ayah aku rapat dengan uncle Fatah ni (kawan baik sama sama kerja kt Northport), kitorang pun join lah pergi mengantar untuk sebelah suami kak Fazlin ni pulak. Tapi wedding is on Sunday, so hari Jumaat dgn Sabtu kira mcm holiday lah kot? Hihii.


Majlis berinai on Saturday night. Excited pulak tengok! Terbayang-bayang bila aku pulak kahwin nanti.. Ececehh


Hari sabtu lah masa untuk bershopping! Ngeeeee. Actually the night before ayah aku dengan adik aku si Husna tu dah reeky dah City Mall ke apa entah nama dia. Jalan kaki je tau! No need transportation. So hari sabtu tu, lepas breakfast, terus pegi sana. Haaaaaaa ambik kau nk dekat RM600 habis! Beli tshirt, baju batik dengan kicin je pun. Tapi sebab beli dengan kuantiti yg banyak, tu yg beratus jadinyaaaaa. Hukhukk -_-

Malam tu kitorang dijemput ke majlis bergendang! Aku pun tak tau apa benda la majlis tu. Dengar mcm lagu Siti pun ye jugak. 'Berdendang mari berdendang, berdendang di seluruh alam....' eh ni bukan lagu raya ke? -_-
Sampai-sampai je, dengar suara orang perempuan menyanyi, tapi mcm terjerit-jerit, tapi bila kt rumah tu tak nampak pun siapa yg nyanyi. sebab perempuan tu duduk je kt dalam. Then ada yg menari kt luar, adik aku kata mcm dondang sayang. Yg kat luar semua menari berpasangan. Ada yg menari zapin, tapi ada yg menari mcm dondang sayang lah kot? Entah aku tak penah la tengok dondang sayang -_-
Tapi macam tak habis-habis majlis tu. Aku nak tido kt hotel pukul 2 pagi pun dengar lagi orang nyanyi-nyanyiii. Memang kalau buat wedding kt Sarawak kena ada ek majlis tu? Huhuhuu.

Ahad tu wedding! And kalau korang nak tau, majlis kahwin kat Sarawak ni bukan mcm kt Semenanjung.  Majlis start dalam pukul 8.30 pagi, then tengahari pukul 12 dah habis. Senang kan buat majlis macam ni? Takdelah kacau time solat. Tapi yg tak bestnya sebab kena bangun pagi-pagi. Huu. Lepas tu mak aku cakap, kalau ada catering yg boleh hantar pagi takpelah, kalau takde? -_-
And macam biasa, aku turut menyumbangkan suara yg xseberapa ni kt dewan tu. Hikhikk. Lagu Bossanova dengan Ombak Rindu, duet dengan adik pengantin, si Faris.




Kak Fazlin & Abg Wan. Congratsssss!! 

VIP Semenanjung tuh. Kau ado? :p

Petanggg tu dalam pukul 5 kitorang dah kena check out sebab nak pergi airport! Flight ke Semenanjung pukul 7.30 malam. Goodbye Sarawak! :)

*Terfikir-fikir pasal wedding aku nanti. Terasa mcm nak buat mcm kt Sarawak je. Pagi sampai tengahari. Heheehhh. (cakap mcm la dah nak kawin :p)


Aiyarkk buruk sungguh time nak balik! -_-

No comments:

Post a Comment