Monday, August 15, 2011

Tukar kos?!



Assalamualaikum semua! :D

Aku sebenarnye dalam 2, 3 hari ni tak tau gile nak update pasal ape taw! geram je.. puas dah perah otak ni! ingat nk buat post hari-hari.. tapi tak boleh la.. takkan takde bende nak cakap pun nak post jugak kan? lame-lame orang bace pun boleh bosan.. sebab orang macam perasan kite takde bende nak cakap.. ok, untuk entry kali ni, tibe-tibe pulak aku terase nak cerite pasal bende ni.. berdasarkan tajuk yang diberi, (rindu gile nak tulis karangan kat sekolah ok!) korang agak-agak ape yang aku nak share? hehehe :)




Lalalalalaa.. haaaaaaaaa, cube tgk gambar ni! rase-rase korang aku nak cakap pasal ape? hehehe..

Ok lah.. malas pulak aku nak suruh korang berteke-teki.. sebenarnye kos ni la yang aku nak ambik dulu! kos teletubbies! hahahaha :p

Ok.. joking! cube korang tengok ape yang diorang buat tu? sape yang penah tengok cite ni, confirm tau kan! ni memang cite favourite aku dulu mase kecik-kecik.. aku suke Po! yang paling kiri.. kaler merah tu.. comel gile kan? suke tengok dye! dah la kecik je.. huhu.. ok, berbalik pada ape yang aku tanye tadi, korang tengok la, kan diorang tengah menari sambil menyanyi! nampak tak? sape tak nampak pendek umur! hahaha :p

Sape yang tak nampak tu, dipersilekan close window ni.. hihihi.. tak lah.. gurau je ^_^
Em, sebenarnye, kos ni la yang aku nak ambik dulu.. agak-agak korang kos ape? kalau dah menari, menyanyi.. huhu.. aku nak ambik kos Seni Persembahan, or dalam english or london (cehhh!) is Performing Arts!

Sape yang kenal aku, mesti tau kenape aku nak ambik kos ni.. kan? tak payah dah aku nak terangkan kenape aku minat gile kos ni dulu.. lepas tu aku cakap kat mak aku nak masuk Aswara (name lame dye Akademi Seni Kebangsaan).. memang tempat-tempat orang belajar seni-seni ni.. menari, menyanyi, berlakon, main alat muzik and macam-macam lagi la.. aku memang interested gile nak belajar semue bende tu..

Tapi, apakan daye.. kos tu mak aku tak suke.. dalam erti kate lain, aku tak dapat restu la kire nak ambik kos tu.. sedih ooooo!




Huuuuu~
Sedih tak terkate taw.. sampai merungut-rungut aku tak dapat ambik kos tu.. the reason parents aku tak bagi ambik, sebab korang tau la kan, kos-kos macam tu, pergaulan dye bebas sikit daripade kos-kos lain.. ade yang macam tak terkawal jugak.. tu yang parents aku risau.. aku takdela nak cakap kos tu akan bagi pengaruh yang buruk or kos tu terlalu sosial, tp kos tu kan kite kene banyak keluar, perform and bergaul.. so takut bile dah bergaul-gaul, lain pulak yang jadi.. huhuu..

Memang aku boleh jage diri.. tapi, aku ni senang terpengaruh! bende tu la yang membuatkan ibu bapeku semakin risau, bile tau anaknye nak ambik kos tu.. so, aku pun tak boleh nak buat ape dah.. kene la ikut cakap.. kang kalau aku ambik jugak, ade plak yang jadi macam dalam drama melayu kang.. hihi :D


(Gambar Hiasan)
                                                   

"Kau jangan jejakkan kaki dalam rumah ni lagi, FAHAM!!" , ni la contoh dialog-dialog dalam drama melayu yang bile anak-anak tak ikut cakap parents diorang kan.. hehe.. gambar kat atas tu takde kene-mengene pun ok.. saje je letak :)

Haaa, berbalik pade cite aku tadi, aku terpakse jugak la ikut kehendak parents aku.. bukan kehendak ape la, kehendak diorang suruh aku tukar kos! isk iskkkk! korang tau tak? mule-mule aku macam pertikaikan, and tanye kat mak aku, kalau diorang nak aku tukar kos, aku nak ambik kos ape? sebab takde kos lain dah yang aku minat.. tu je.. yang lain semue aku tak berminat langsung!

Then korang tau, parents aku bawak aku, dengan adik aku sekali, pegi jumpe kaunselor (lihat la betape parahnye aku ni, sampai nak kene bawak jumpe kaunselor! haha) a.k.a kawan mak aku.. dye duduk dekat-dekat dengan rumah aku jugak.. nak tak nak, aku pun pegi je la.. sebab mak aku ni dah buntu aku rase.. dye dah tak tau macam mane nak suruh aku tukar kos lagi.. huhu..

Kat rumah kaunselor tu, macam-macam la test and soalan yang aku kene buat.. sebab aunty tu nak tengok aku punye minat ke arah ape sebenarnye.. tapi, bile dye tengok, semue bende yang dye suruh aku buat tu, jawapan dye memang aku lebih minat bende-bende seni ni.. haaaa, aku dah cakap kan? ingat aku tipu ke?! huhuhu

Aunty tu pun dah tak tau nak cakap ape.. then dye tengok balik bende-bende yang aku buat tu.. lepas tu, dye refer kat kos-kos dalam UiTM.. dye nak cari kos mane yang sesuai dengan minat aku.. yang Seni Persembahan tu memang dye dah tolak tepi! GRRRR!

Cari punye cari, dye stop kat kos Pentadbiran Awam (Public Admin) dengan kos Pengurusan dan Teknologi Pejabat (Office Management and Technology).. dye mule la tanye aku, kos ni minat tak? aku pun tanye la kos tu macam mane semue kan, ade belajar ape and bla bla blaa.. mule-mule aku macam minat Public Admin tu.. tapi bile aunty tu cakap kene good in communication, aku reject terus! hahahaha.. aku ni pemalu lah.. tak reti berkomunikasi sgt (menyampah! siape nak muntah, boleh muntah sekarang! :p)

Tapi serious la korang, bile aku dengar je Public Admin tu macam tu, and banyak presentation, terus hilang minat yang dah mule bercambah tu.. aku ni jenis takut and cuak bile berdepan dengan orang ramai ni.. kalau tak caye, korang tanye la classmate aku yang kat UiTM Lendu tu.. dgn UiTM Shah Alam jugak.. tanye diorang macam mane aku present kat kelas.. bile group presentation pun aku macam nervous, bile present sorang-sorang lagi lah!! takuuuuutt! sebabnye.. English aku berterabur! kalau present dalam Bahasa, maybe boleh la kann.. aku reti sikit-sikit je English.. tapi yang aku tau English aku agak tunggang-langgang la jugak.. especially bile speaking.. FAIL! (bab nyanyi depan orang je aku tak nervous! :p)




Lepas aku dah reject Public Admin tu, aku tanye pasal Office Mgt pulak.. aku tengok name dye mule-mule macam tak berape nak minat.. tau tak sebab ape? sebab aku fikir, kene belajar pasal mesin-mesin dalam pejabat tu! hahaha.. otak aku lebih tertumpu kat perkataan TEKNOLOGI tu! aku sangat la tak minat bile tengok word tu ok!




Tapi, aunty tu cakap, bukannye belajar pasal TEKNOLOGI (eee..tak suke!) semate.. tapi pasal pengurusan jugak.. management! sebab tu la name dye Office MANAGEMENT and Technology (word ni lagi!!)
Then, dye nak tarik minat aku ke arah kos tu, dye cite pasal grooming.. sebab bile dah buat soalan and test-test yang dye bagi sebelum tu, dye nampak minat aku ade ke arah fesyen-fesyen, make-up ni semue.. so dye cakap la, dalam kos tu, ade belajar pasal grooming, pasal care berpakaian nak pegi keje, care nak nampak kite ni berkeyakinan tinggi bile masuk dalam office, and semue-semue lah..




Bile dengar je macam tu, tibe-tibe aku jadi minat.. sebab memang aku minat bab-bab melawa ni.. (tau melawa je, tapi bukannye lawa pun bile aku melawa! haha) ..aku pun mule la tunjuk minat, kire aku mule banyakkan bertanye pasal kos tu.. lepas tu adik aku pulak boleh cakap,
"dulu kan kakak cakap kakak suke keje-keje office ni, ambik je la"

Hahahaha.. memang pun mase sekolah, aku cakap aku suke keje-keje office.. sebabnye, drama-drama kat tv kan kebanyakannye ade scene-scene dalam office, tender la, meeting la, macam-macam.. bile aku tengok je, aku rase macam 'eee, best jugak keje kat office ni..' , aku pun tak tau knape bile aku tengok, aku jadi minat.. aku suke tengok bile diorang keluar lunch same-same, pastu boss panggil secretary suruh ingatkan itu, ini.. entah! aku tengok tu, rase macam best! heeeee.. jangan tanye aku knape lagi ok =.=

Akhirnye, aku pun pilih kos tu.. mungkin ade hikmah kan aku tak ambik Seni Persembahan tu.. mungkin aku takkan jadi macam sekarang ke.. mane tau.. balik je daripade jumpe kawan mak aku tu, aku terus letak kos tu dalam borang.. borang ape ha? upu eh? entah, tak ingat dah.. hehe.. aku letak kos tu as 1st choice.. and alhamdulillah, aku memang dapat kos tu.. eh, tapi korang nak tau tak yg 2nd aku letak kos ape? Public Admin! hahaha.. nasib baik tak dapat yang tu.. tapi kan, kalau la agaknye aku dapat kos tu, mesti sekarang aku dah banyak pegang jawatan dalam UiTM tu.. agaknye la.. (berangan je la kan!)

Lepas tu, aku pun memulekan pengajianku buat pertame kalinye sebagai pelajar UiTM di UiTM Lendu (kitorang panggil London! :p) yang tercinte..




Ni la dye tempat belajar aku time diploma dulu.. cantik gile ok UiTM Lendu ni! ade tasik! tu yang nampak cantik tu! banyak gile kenangan kat sini.. kalau nak cite sekarang, memang la tak habis! yang penting, kawan-kawan aku kat UiTM Lendu ni memang superb! rindu gile kat diorang ok! :(


Sumpah RINDU GILE kat diorang!

Ok lah.. sampai sini je entry aku kali ni.. banyak lagi bende nak cite sebenarnye.. tapi hari lain la ok? kalau aku tulis lagi kat dalam entry ni, memang panjang berjela la nanti.. korang scroll-scroll banyak mane pun, tak habis-habis lagi.. haha :p

That's all from me!

p/s : ikut je ape yang parents kite suruh.. walaupun kite tak minat. (tapi dalam soal jodoh boleh twist sikit kot! :p) ..


Petikan Filem 'Cuti-Cuti Cinta'
                                                         

Thanks for reading! :)
~ctnurhaliza4eva~
*favourite website : SimplySiti










2 comments:

  1. Akak.. Ape pekerjaan yang kita boleh jadi kalau kita ambik course ni sebab saya pun dapat course ni juga

    ReplyDelete
  2. Nak tanya. Pasal kena dengar cakap mak ayah. Setiap perkara yg saya buat selama ni semuanya disebabkan mereka. Sampai lah sekarang, tengah belajar kos bahasa asing, Bahasa Perancis. Dah habis first year dan saya berkeputusan utk tukar kos. Tapi mereka tak benarkan. Macam mana ni? Saya taknak jadi anak derhaka tp dlm masa yg sama saya dah tak dpt teruskan lagi kerana dah tak boleh bawak kos bahasa Perancis ni. Apa patut saya buat utk yakinkan mereka akan hal ini?

    ReplyDelete