Sunday, August 21, 2011

Great time with Love :D

Assalamualaikum.

Rase macam dah lame tak post ape-ape.. tapi hari tu baru je post kot.. heeee :)
*dlm hati : bile la nak kemas rumah ni! asik duduk kat bilik je mengadap laptop :/ *

Huarrrrgghhhhhhhh.. belum tulis ape-ape lagi dah menguap.. haihh~

OK. MULEKAN CERITE!

Pade satu pagi yang hening, tanggal 18 Ogos 2011, aku terjage dari tidur apabile handphoneku berdering...
"Bisikan asmara yang pertama...terpahat untuk selamanyaaa
Tercipta pengalaman yang indah... hingga kini masih.. terasaa.."

Ok, tu ringtone hp aku ok.. haha :p ..*belum tukar lagu raye lagi.. huhu*
Dye mengejutkan aku daripade tidur.. sebenarnye aku yang suruh.. sebab takut terlajak! kang langsung tak dapat jumpe :(

aku pun bangun, pegi mandi, bersiap-siap.. agak lame jugak la aku mengadap cermin, betul-betulkan selendang, tak nak selekeh-selekeh! :p


Haaaaaaaaaa, ni la aku! selepas da siap! :)

Time ni aku dalam kerete, tengah menunggu dye sampai.. kitorang nak pegi Puncak Alam sebab nak tengok rumah sewa aku kat mane.. nak survey jalan la kire.. nanti senang bile betul-betul nak balik sane nanti kan..

Jalan-jalan kat Puncak tu, jam dah menunjukkan pukul 12 lebih.. tak sempat aku nak jalan-jalan dalam UiTM Puncak Alam tu.. baru ingat nak survey fakulti dengan kelas kat mane.. tapi dah tak sempat pulak.. sebab lepas tu plan nak pegi Sunway Pyramid.. dye nak beli baju raye.. huhu.. tapi memang bosan gile jalan nak pegi Puncak tu, memang boleh tidur je kot.. takde bende nak tengok kat tepi-tepi jalan tu.. isk iskkk.. kenape la aku kene pindah sane! tak boleh terime betul! dah elok-elok kat Shah Alam, boleh pulak kene pindah.. dah la lagi 2 semester je :(

rase macam kat Puncak nanti tak boleh selalu sangat keluar, sebab nanti minyak kereta habis! jauh sangat jalannye :(  *ye ye je la aku ni kan.. kang aku yang tak melekat kat rumah :p*




(Pictures from Google)

After that, kitorang pun terus shoot pegi Sunway.. sampai-sampai je, kitorang terus pegi kt aL-ikhsaN.. dye nak cari kasut untuk raye.. huhu.. tapi takde yang dye berkenan pulak kat situ.. then kitorang masuk Everlast pulak.. pun takde yang dye minat.. aku pulak yang usha kasut-kasut perempuan dalam tu.. cantik!! ade riben-riben.. comel je :D ..kalau ade duit dah lame aku beli.. lagipun aku memang nak beli kasut.. flat shoes.. untuk pegi kelas nanti :)

Lepas tu masuk Adidas pulak, tapi keluar jugak balik.. huhu.. kire banyak jugak la kedai kitorang masuk.. tapi semuenye takde yang dye suke.. dye tu, nak kasut pelik-pelik.. yang orang tak penah pakai la kire.. macam-macam! tapak kasut pun cerewet jugak! nak yang rata.. takde lekuk-lekuk -.-"
nak pelik-pelik beli la, lepas tu cat-cat sikit bagi dye pelik, kan kan? haha :p

At last, jumpe jugak kasut yang dye minat.. kat Puma. lawa la kasut tu.. tapi takde la pelik pun.. biase je.. hehe.. tapi cantik aku tengok dye pakai.. memang kene la dengan dye :)
lepas dah beli tu, dye cakap nak cari tali untuk kasut tu. saje-saje.. boleh tukar-tukar kan. takdelah bosan tengok kasut tu same je macam tu :D




Kasut dah dapat, so dye nak cari baju pulak.. untuk raye, and maybe dye pakai untuk pegi kelas jugak.
Dari hari tu lagi, memang dye nak sangat beli baju kat TOPMAN.. so memang kitorang menuju ke TOPMAN terus! Belek punye belek, akhirnye dye jumpe gak baju yang dye minat.. kaler biru. plain :)

Pastu jalan-jalan lagi, dapat la beli tali kasut.. dye beli 4 ok! huhu.. ade satu kedai tu, aku tolong pilihkan and lagi satu kedai, dye yang ambik and pilih sendiri. then kitorang pegi kedai handphone pulak.. tukar screen protector. aku punye ke, dye punye ke, due-due memang dah teruk! paling teruk aku la kot! heeeeee. dah serupe ape dah screen kt handphone aku tu. TERUK sangat! huuuu~
*thanks dear for that :)



Wheeeeeeee! tengok! tengok! screen handphone aku dah licin! takde cacat cela dah! yeyy!

Time to go home! balik! balik! huhu.. parents aku tak bagi aku buke kat luar, so terpakse la aku balik awal.. sedih! :(
tapi takpe, dah dapat jumpe pun dah cukup bagus dah.. dapat lepas rindu! hee.

Anyway, aku sbnrnye suke gile tengok dye pakai spek baru dye.. tak berkelip aku tengok ok ^_^
dye memang sesuai pakai spek ala-ala Faizal Tahir tu.. eeeeeee.. memang suke la aku tengok dye time tu.. masuk masuk kete je, aku terus tengok! KACAK SANGAT! wheeee :D


Ni bukan gambar spec dye ok.. tapi sejibik la macam dalam gambar ni punye.. aku sayang sangat kat tuan spec ni! heeeeeeee ^_^


Disebabkan mase dah cemburukan kitorang so, kitorang pun berpisah dalam pukul 3.30 ke 4 petang.. sedih je rase nak berpisah :(    *jangan nak poyo lah!!*

hehe.. bile masing-masing dah mengucapkan bye bye bye , aku pun drive myvi kesayangan aku menuju ke home sweet home! kate je kesayangan tapi kau main langgar-langgar dengan kete lain kan! hahaha..
To him, thanks coz ajak saye temankan awak beli baju raye! suke sangat! gonna miss you! *macam la lepas ni tak jumpe-jumpe dah -.-" *


Thanks so much! <3 ZQ... :)

Tengah drive-drive nak balik sambil melayan lagu Siti Nurhaliza kat radio (aku pasang cd Siti sepanjang perjalanan!), aku baru teringat, yang Suraya ajak berbuke kat rumah dye. ramai-ramai katenye.. and Suraya kate, disebabkan aku tak boleh nak buke kat luar, sebab tu la diorang plan buat kt rumah dye.. oh! terharunyeeeeeeee aku! sayang korang semue taw! ^_^

Aku pun dah tanye mak aku, and mak aku dah bagi permission. dengan syarat, isyak and tarawikh kene kat surau! *baik ibu :)

Sampai-sampai je kat rumah Suraya, rupenye dye tak tau lagi nak order ape untuk buke!! cettttt~
aku sebut je Domino's, baru dye macam teringat nak order bende alah tu.. haiyooo~
aku ingatkan memang dah plan nak buke Domino's, sebab diorang ni dah dok sebut-sebut kat Facebook nak buke kat Domino's.




Nasib baik sempat jugak order. huhu.. petang tu jugak, Harith ambik aku dengan Enon kat rumah Suraya tu, and kitorang pegi bazar.. nak beli ape-ape yang patut.. Kalau ikutkan, tak payah nak beli kuih-kuih tu semue, sebab pizza tu dah banyak! ade 7 jenis. and yang datang 13 orang. dah lebih dari cukup tu kan? huhu.. so, memang kitorang takde beli-beli kuih. lagipun, kuih semue dah nak habis. pegi mase tu pun dah lambat.
Just beli dadih and kelape jelly. 7, 6, 3! 16 semuenye! Harith kate aku salah kire! betul la aku nak beli lebih!

Lepas tu, aku dengan Enon pegi beli air kat budak Andalas punye kedai gak.. kitorang due-due beli air honeydew.. air tu mule-mule kitorang ingat untuk sendiri-sendiri punye. skali diorang gune jugak air tu malam tu.. ingatkan tak gune, sebab air buat sendiri.. huhu.. takpela, sedekah dalam bulan puase ni :)

Malam tu, makin ramai la yang datang rumah Suraya. before maghrib la.. yang bestnye, non-muslim pun join sekali taw! tu yang jadi best! lagipun, kalau hangout asik muke kitorang ni je, muke yang same je.. so kali ni ade diorang tu, happening la sikit! seronok sangat bile tau diorang pun nak join berbuke jugak :)


Persiapan untuk berbuke :)

Tadaaaa! ni la menu berbuke kitorang! terliur tak korang tengok? cookies tu aku tak tau kenape ade kat situ. Domino's dah ade cookies ke? :p

Ni plak dadih sebagai pencuci mulut! dadih tu = 7 + 6 + 13! cukup-cukup tu! tapi aku tak dapat rase :(


Ni gambar-gambar time kitorang tengah tunggu kehadiran mereka-mereka yang lain :)
Sempat jugak berborak-borak dan bergurau-senda.. huhuhuhu.


Harith Kazuhiko , Ctnuraini Zulkefeli , aku!  (klik the bold one untuk ke FB and blog diorang)

Vajira Siri , Arvin , Nurfarah Amirah , Suraya Bahar (klik the bold one untuk ke FB diorang)

                                        


Bile semue-semue dah sampai, makanan pun mule dihidangkan! azan maghrib pun dah berkumandang! cepat capai ape yang patut! buke tak boleh lambat-lambat :)
semue memang makan kurme je la awal-awal. yang non-muslim pun makan! bagus!!
korang! terliur la korang buat kali kedue bile tengok gambar ni.. hihi.


Macam-macam jenis pizza ade! sampai tak tau nak pilih yang mane! semuenye sedap-sedap belake! :D

Ambik gambar itu harus bagi kami same ade sebelum makan, semase makan, atau sesudah makan! ^_^


Itu dye air honeydew aku dengan Enon! huu~ ,si Akem Sakai (klik untuk ke FB dye) ni, orang dah cakap jangan tuang air atas lantai, dye nak jugak buat! suratkhabar depan mate je pun! -.-"


Fazlika Fauzi , aku , Harith , Hasrul & Stephanie Ngah (klik yang bold untuk ke FB diorang)
Vajira Siri, Venu Murari , Arvin , Muhammad Izwan , Nurfarah Amirah, Suraya Bahar (klik yang bold untuk ke FB diorang)

badan aku je yang masuk dalam gambar. hukhukk

Nabila Huda & Hazirah Zamri (klik untuk ke FB diorang)

Ni la mereka-mereka yang nak join kami berbuke puase! so sweet! ^_^




Best sangat dapat berbuke dengan diorang ok! walaupun aku makan pizza satu je, tapi aku ade gak la makan bende-bende lain.. roti dye tu, pastu ade ayam.. pizza je aku tak makan. entah, macam tak larat.. sebab banyak sangat minum air kot.. sebab berape kali asik tambah air.. gelas kecik. tak cukup kalau minum sekali je.. hehe :D


Sayang korang semue! n thanks a lot coz ajak! raye nanti kite jumpe lagi ok ^_^

Ni la tuan camera gambar-gambar ni! Siti Nuraini a.k.a Enon! gambar-gambar ni semue aku ambik kat FB dye! takpe kan Enon? hee :)


Diorang lepak agak lame la malam tu kat rumah Suraya.. tapi aku tak boleh nak join.. sebab aku kene balik awal.. kene isyak kat surau kan -.-" ..aku tengok dalam gambar, lepas aku balik tu, Mahmud, Poji dengan Sugaan datang. tak dapat la aku jumpe diorang.. huhu.

Gambar ade banyak lagi sebenarnye.. tapi aku tak letak.. ye la. takkan nak penuhkan semue gambar kat dalam ni pulak kan? sape nak tengok, boleh tengok kat FB si Enon tu, ok?


Special thanks to:
Suraya Bahar coz invite me to 'buke puase' at her house. heee <3



Dalam hari yang same, aku dapat jumpe dengan mereka-mereka yang aku sayang sangat!
ZQ and ANDALASIAN <3

LOVE HIM AND THEM! :)


p/s : Pashmina hijau yang aku pakai ni, aku baru beli taw. beli online.. ade discount untuk raye, sebab tu la beli! 2 pashmina RM20 (free postage). aku usha kat Facebook je.. lepas tu terus cakap aku nak.. then owner tu tolong reservekan.. kalau korang nak tengok shawl-shawl yang dye jual, klik kat link ni ok! :D
DinDa hiJab


Thanks for reading! :)
~ctnurhaliza4eva~
*favourite website : Radio CTFM - Inspirasi Muzik Siti Nurhaliza

No comments:

Post a Comment